2019 YILI DİREKSİYON VE EHLİYET SINAV ÜCRETLERİ NE KADAR?

direksiyon sınav ücretleri

2019 Yılı direksiyon sınav ücretleri ne kadar? Direksiyon sınavı telafi eğitimi nedir? Yasal olarak ödenmesi gereken ücret ne kadar? Direksiyon sınavına kaç defa girebilirim?  Son dakika! 2019 direksiyon sınav ücretleri MEB tarafında belirlendi!

Direksiyon sınav ücreti MEB'e banka yoluyla ödenmektedir. Fakat direksiyon sınav ücretlerini "genelde" sürücü kursları sizler adına ödeyip daha sonra ödenen ücreti tahsil etmektedir.Direksiyon sınavları için ödenen ücretler yasaldır ve ödemekle yükümlüsünüz. Gördüğümüz kadarıyla sürücü adayları ödenecek ücretlerin ne olduğunu, ne kadar olduğunu bilmiyor. Bu noktada ödeyeceğiniz ücretleri lütfen en baştan konuşunuz.  

Direksiyon sınavına ilk defa gireceğim ne kadar ücret ödeyeceğim?

İlk defa  direksiyon sınavına girecek bir sürücü adayının direksiyon sınavı için ödemesi gereken ücret 110 TL'dir. MEB'e ödenen bu ücret sabittir ve ilden ile değişmez. Devlet bankalarına  ödeme yaparak dekontu sürücü kursuna vermeniz gerekmektedir. Tabi ki sürücü kursu sizin adınıza ödeme yapabilir. Bu nedenle sürücü kursunuzla irtibat halinde olunuz. 

Direksiyon sınavından kaldım ne kadar ücret ödeyeceğim?

Direksiyon sınavında kalınca işler değişmektedir. Direksiyon sınavı için MEB tekrar ücret talep ediyor. Kaldığınız her sınav için 110 TL sınav ücretini ödemek zorundasınız. 110 TL sınav ücreti ve sürücü kursuna "direksiyon telafi eğitim ücretini" ödemeniz gerekiyor... Akla hemen şu soru geliyor direksiyon telafi ücreti ne kadar? Bu konuya şöyle açıklık getirelim. Sürücü kursları sene başında belirleyip ilan ettikler ücreti MEB'e vermektedir. Kurslar bu ücretleri sizden isteyecektir ve yasal dayanağı bulunmaktadır.  Her sürücü kursu farklı fiyat belirlediğinden kimi adayımız ben 200 TL verdim, kimi si 250 TL verdim diyor. İlden ile ve kurstan kursa bu fiyatlar değişebilir. Yani Toplam 200 TL ile 300 TL arası değişen bir ücret talep edilmektedir.  

Yukarıda belirttiğimiz gibi sınavdan kalırsanız 200 TL ile 300 TL arasında değişen bir ücret ödemeniz gerekebilir. Bunun 110 TL si direksiyon ücreti, geri kalan kısmı direksiyon telafi eğitimi ücreti. O yüzden eğitiminizi iyi alın, hayırlısıyla sınavdan geçin. Ücretini ödediğiniz direksiyon telafi eğitimini de kurstan talep edin. Toplam 2 ders saatidir. 

Direksiyon sınav ücreti 2019'da ne kadar oldu?

2019 yılı direksiyon sınav ücreti 110 TL'dir.

Şehir dışında direksiyon sınavına girebilir miyim?

Ehliyet sınavı ve direksiyon sınavına başka bir şehirde giremezsiniz. Sürücü kursunuz hangi ilçedeyse ancak o ilçede girebilirsiniz. Çünkü yapılan bütün plan ve programlar buna göre yapılmaktadır.

2019 Direksiyon sınav hakkı kaçtır?

Bir sürücü adayının, 4 defa direksiyon sınavına giriş hakkı bulunuyor.  1 defaya mahsus olmak üzere rahatsızlığınız nedeniyle sağlık raporunuzu kullanarak sınava girmezseniz, ilk 4 hakkınıza ek 1 hakkınız daha olur. Bu haklarınızdan başarısız olursanız, 45 gün süre içinde dilekçe ile müracaat ederek, 4 hak daha elde edebilirsiniz. Bunun için direksiyon eğitimlerini ücretini ödeyerek direksiyon eğitimlerini sil baştan almanız gerekecek.

İlk 4 hakkınız sonucunda başarısız olup, 45 gün içinde dilekçe ile başvuru yapmazsanız veya 8.defa direksiyon sınavına girip başarısız olursanız "Dosyanız yanar" ehliyet kursuna en baştan yazılmanız gerekir.

Ehliyet ve Direksiyon sınavına kaç defa girebilirim?

Kursa kayıt oldum bütün ücretleri onların ödemesi gerekmiyor mu?

Hayır böyle bir durum yoktur. Kurslara ödediğiniz ücret, direksiyon ve teorik derslerin ücretleridir. Sınav giriş ücretlerinin ödenmesi, telafi eğitimi ödemeleri sizin sorumluluğunuzdadır. Aynı şekilde başarılı olursanız kart ve harç ücretlerinin ödenmesinin sorumluluğu yine kursiyere aittir. 

Teorik sınav ücreti ne kadar?

Teorik sınav ücreti 85 TL'dir.

Ehliyet sınav ücreti hangi bankaya yatırılacak?

Sınav ücretleri 

- T.C. Halk Bankası

- T.C. Ziraat bankasına ödenebilir.

Dekont üzerinde T.C. No, Ad, Soyad ve sınav adının doğru yazıldığından emin olun. MTSAS takviminden belirtilen ödeme süresi geçmeden ücretlerin ödenmesi gerekmektedir. Daha sonra sürücü kursuna dekontun verilmesi gerekiyor. Kişisel bilgilerinizin doğru olduğundan emin olunuz. Zaten sürücü kursları bu işlemleri kendileri yapmaktadır. O yüzden kafanızı bunlarla yormayınız. 

 

Bunları da inceleyiniz:

Direksiyon sınavı araç/araba tanıma soruları

Direksiyon sınavı sonuçları sorgulama

Direksiyon sınavında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Direksiyon dersleri resmi olarak kaç saat olmalıdır?

Yorumlar

Lütfen yardımcı olunuz.. İyi günler 2019'un yanlış hatırlamıyorsam Haziran ayında veya Temmuz ayında direksiyon sınavına girdim ve kaldım askeri personel olduğum için bir dahaki sınava girmem şansım yoktu ve Ispartaya başka bir eğitime gittim ve kursa dedim ki benim dosyamı iptal edin 16 Ağustos'ta bu isteğimi tekrar kendilerine bildirdim Lakin bana hiçbir şey söylenmedi olumlu veya olumsuz, bugün kalkmışlar benden 1300 TL para talep ediyorlar (daha önceden 500 TL para ödemiştim kursa) sebebi ise direksiyon sınavına giren Herkes bu ücreti ödemek zorundadır diye söylediler Ayrıca ödemezsem avukatla Parayı alırız şeklinde tehdit ettiler böyle bir durum olabilir mi benim elimde ehliyet falan yok onlardan sonra hiç bir ehliyet kursuna yazılmadım. 16 Ağustos'ta attığım mesajda dosyamın iptalini istiyorum Dediğim gibi bana cevap vermiyorlar, şimdi dosya iptalini istiyorum "parayı öde iptal edelim" diyorlar, peki şimdi bunun aynısını 2 ay önce neden söylemediler dosya iptali istediğimde ?
Cevap
Milli egitim mudurlugune git dilekce ver dosyanin kapanmasi icin sonrada istedigin kursa yazilabilirsin
Cevap
M.e.b. 'e dilekçe yazman gerek sanırım. Kaydın girildiği an iptali zor.
Cevap
Kaydi kurs degil milli egitim iptal ediyor kurs goz korkutuyor sadece
Cevap
Bugün bende 2. Kez sınava girdim dün kurs müdürü kendi ağzıyla yeşilden sonraki sarı ışıkta geçebilirsiniz böyle bir hakkınız var dedi ve ben bugün sınava girdim yeşil yanıyordu ben ışıklara geldim bir anda sarı yanmaya başladı ve bastım geçtim kırmızı yanmıyordu komisyondaki gereksiz insanlar kırmızıda geçtin dediler ve sağa çek dediler ulan ben aptalmıyım kırmızıda geçim hemde sınavda kurs müdürü geçme hakkımız var diyor bu gereksizler hayır diyo ve deliye döndüm saldırmamak için kendimi zor tuttum hakkım haram olsun bugün milli eğitime ve cimere yazdım inşallah hak yerini bulur
Cevap
Direksiyondan kalıca ikinciye girmek istememek sınav ücretini ödememek sorunmu girmiceksin tek seferde vermiyolar illaki bırakıyolar bile bile gözünün yaşına bakmıyo kimse
Cevap
Devletin bu işe el atması lazım bu kadar şikayet var tüm ehiyetleri toplasınlar eskiden kolaymış almak onlarda şimdiki gibi parkları yapsınlar hocalar kendileri park edemiyolar
Cevap
Arabayı çok iyi sürmeme rağmen kaldım bunun sebebi ise yetersiz eğitim yani sınavdaki parkurları tam olarak anlatmamaları. L yi yaparken çok basit bir yöntemle öğretiyorlar ok herşey tamam zaten sıfırdan başlayan bile yapar ama sınav gününde o çok basit L yola bir sürü duba çizgi falan filan koydukları için en profesyonelleri bile bunu yapamıyor. Niye bir daha bir daha para verelim diye
Cevap
2 duba arasında ki parkta sağ arka teker kaldırıma değmiş ne olduğunu anlamadım, bayan komisyon ile göz göze geldik teker kaldırıma değdi bakabilirsin dedi o an kaldığımı anladım. Süreç benim için önemli oldukça başarısız oluyorum 2.ye direksiyon sınavına gireceğim .
Cevap
Bugun aynisi benim basima geldi.. aktif olarak taksi ve uber soforlugu yapoyorum. C ehliyet alayim dedim pisman oldum. Kurs beni sadece 5 dakika sinav alaninda bir tur attirdi kamyonla. Hersey on numara diyen gozetmen arka sag teker kaldirima degdi dedi.. arka dubalarin dibine audi jip parketmisler ki krali gelse o kamyonu bir seferde oraya sokamazdi. Sonucta kaldim. Kamyonu ileri aldim hadi hocam madem beni birakiyorsun delikanliysan sen park et oraya bu kamyonu ben sana 10 kati fazla sinav ucretini vercem dedim .. ama g yemedi. hakkim haram olsun.
Cevap
Park yapamadı diye bırakmaları çok saçma.Sanki kendileri bir kerede park ederek öğrendiler.Bunları yetkililete yazmazsak kendimiz çalıp kendimiz oynarız.
Kurs hocam ben girsem ben bile kalırım diyor.
Cevap
İlk direksiyon sınavımdı. Herşey güzel gidiyordu ki L parka gelene kadar. Hep yaptığımız L parkta çok sıra olduğu İçin yanıma oturan adam bir üsttekinde yapalım dedi (daha geniş boş vs diye) Ama buraya daha önce bir kere park etmiştim derslerde (hafif rampa olduğu İçin derslerde asıl alan kullanılıyordu) Neyse park yaparken gaz vermem gerektiği için çok az milim kaçırdım biyeri. Toplayıp geri geri gelirken baktım teker kaldırıma değmeye başladı sürttü yani. Sonra dışarıdaki adam hemen yanımdakine bırak Bırak!! Demesiyle kaldım...
Cevap
Yolda giderken vitese baktığım için bıraktı neymiş bakmadan bilecekmişim oğlum ben ne zamandan beri arba kullanıyorum bi de kimse söylemedi bakarsan bırakırlar stop da etirmedim
Cevap
Günlük 280 lira para aliyolar hanımlar, beyler(komisyon üyeleri) işlerine gelmiyo.sanki dört dörtlükler de bide insanla alay ediyolar onlar bizi denetliyo ama onları denetleyen var mı acaba hepsi gözünü parayla açmış.siz önce insan olun.sanki sokakta beleş dagitiyolar paraları bize helal etmiyorum hakkımı hevesim kalmadı zaten arabaya da ehliyete de.
Cevap
aynen ya ehliyet almak bir eziyet olmuş sırf daha çok para kazanması için devletin sinyali yaktım yok sonradan yaktın geçersiz dedi adam bana in ..
Cevap
Benimde hevesim kalmadı bugün 3.sinavima girdim ve kaldım ilkinde hocam parkta müdahale etti ben kasıtlı olduğunu düşündüm çünkü anlasamiyorduk ve çok kötü bir egitmendi aynı zamanda eşimin akrabası idi komisyonum çok iyi idi ama parkim olmadığı için bıraktılar ikincide üçüncü de desen daha yola çıkmadan ufak tefek şeyler den bıraktılar gerçekten aynı hataları kendileri de yapıyordur eminim ama el mahkum işte birşey diyemiyoruz 4.ye kadar nasıl beklerim nasıl vakit geçer bilmiyorum ilkinde çok sorun yaşadım hocamla bana müdahale ettigi için kaldım çünkü bu olayda 2 ve 3 kez kalmda beni çok etkiledi çok üzülüyorum bir an önce kafamdan atmak istiyorum artık inşallah 4.de bı rahat nefes alırım
Cevap
3.sınava ne kadar ödediniz
Cevap
Valla bende yazili sinavi kazandim direksiyon sinavinda kaldim oda l park ta kaldim niye arbayi hafif one birakmisim gel sen tekseferde koy hepsi usta
Cevap
A2 Bende direksiyon sınavında kaldım neyimiş kırmızı ışıkta geçmişim ben 3tane ı hepsini yeşilde geçtim hayırlısı olsun inşallah diğerinde geçerim
Cevap
80 liralık e sınav harcı 120 aldılar. Direksiyon sınavı ücreti 150 aldılar bu yasalmi
Cevap
direksiyon sinav ucreti 150 lira yatirdim 110 sinav ucreti 40 tl hizmet bedeliymis daha yeni kursa sordum.
Cevap
Benden 300 alıyorlar yine iyisin
Cevap
Bodrumda ilk sınavda kalınca 350 lira para ödedim her yerde sabit bir ücreti yokmu bunun
Cevap
Sinava ill defa girenlerin %80 i geciyor zate. Kalanlar illa ki hatalidir. Benim cocukta girdi kalfi 2.sinde rahatca geçti. Hocalardan Allah razi olsun.
Cevap
Elvankent sürücü kursu pismanliktir herşeyi dört dörtlük yaparken yanimdaki hoca direskiyonuma müdahale etti bende heycandan stop ettim allah belanızı versin haram zıkkım olsun zaten heyecan var insana yapılmaz bu kadarda
Cevap

Yorum ekle